• OSTEMATRIX

    Tips Atasi Masalah Sembelit Ketika Berpantang

    Sembelit ketika berpantang adalah perkara yang paling mengerikan kan. Tambahan pula bagi mereka yang baru lepas melahirkan tu. Hanya mereka yang pernah mengalami tahu bagaimana rasa seksanya sembelit ketika berpantang. Tersilap teran boleh menyebabkan luka jahitan terbuka tau. So, jangan ambik mudah jika sembelit ketika berpantang. Mengapa selalu sakit buang air besar selepas bersalin ?   4 sebab yang anda  perlu tahu adalah sebeprti berikut:   Ibu sudah pun ada masalah sembelit   Selepas bersalin , tubuh akan mengambil sedikit masa untuk sembuh dan kembali seperti biasa. Ini termasuklah metabolisme ibu dan sistem pencernaannya. Pengambilan ubat serta masalah dehidrasi juga menyumbang kepada masalah berlakunya sembelit dan masalah buang air besar…

  • VIVIX

    Manfaat Vivix Shaklee Untuk Kesihatan Optimum

    Vivix rasanya ramai dah tahu kan apa itu vivix. Selalu dengar kan pasal vivix shaklee ni, terkenal dengan supplement yang kaya dengan antioksidan dan sesuai untuk kesihatan optimum, tak kira lelaki mahupun wanita.   Beberapa manfaat vivix shaklee yang anda mungkin tidak tahu adalah seperti berikut:   Manfaat vivix shaklee untuk kesihatan optimum     Vivix bertindak sebagai antioksidan yang terbaik – Vivix shaklee mengandungi profil polifenol unik yang mempunyai kuasa antioksidan terbesar. Ia mengandungi gabungan polifenol iaitu ellagitannin dan asid ellagic yang dapat membantu melawan radikal bebas dalam tubuh kita.  Melindungi tubuh daripada jangkitan bakteria dan kulat Menggalakkan penuaan secara sihat – awet muda dan anti penuaan Mengurangkan komplikasi…

  • TIPS - Penjagaan Muka

    Khasiat Daun Kari

    Khasiat daun kari   1. Penawar cirit birit dan buasir     – Daun kari boleh dijadikan tonik herba untuk menguatkan perut dan meningkatkan keupayaannya serta mengatasi masalah penghadaman. Ia juga boleh digunakan sebagai laksatif (julap) lemah untuk mengatasi masalah sembelit. Jus daun kari yang dicampur dengan madu juga dapat menjadi penawar cirit birit dan buasir.     2. Loya dan pening   – Jus daunnya yang segar dicampur dengan jus limau nipis digunakan untuk mengatasi masalah loya dan pening . Caranya dengan mencampurkan satu sudu teh jus daun kari dan satu sudu teh jus limau nipis. Daun kari juga berkesan dalam mengatasi masalah haid dan penyakit gonorea (gonorrhea), menghilangkan…

  • VIVIX

    Himpunan Testimoni Vivix Shaklee

    Vivix rasanya ramai dah tahu kan apa itu vivix. Selalu dengar kan pasal vivix shaklee ni, terkenal dengan supplement yang kaya dengan antioksidan dan sesuai untuk kesihatan optimum, tak kira lelaki mahupun wanita.   Vivix shaklee merupakan tonik campuran polifenol yang telah melalui pelbagai ujian makmal dan menunjukkan kesan positif terhadap 4 mekanisme penuaan sel, termasuk membantu melindungi dan membaiki kerosakan DNA, mempengaruhi pengawalatur genetik untuk jangka hayat sel, membantu penghasilan tenaga dari mitokondria dan melambatkan pembentukan protein AGE       Manfaat Vivix          vivix terbukti berkesan untuk : Antara manfaat vivix dan sebagai langkah pencegahan masalah adalah seperti berikut:   KANSER / TUMOR / KERADANGAN …

  • GLA COMPLEX

    Keistimewaan dan Fungsi Gla Complex

    Kenapa kita perlu ambik GLA complex shaklee?       Gla ni biasanya dikaitkan dengan orang perempuan, tapi, sebenarnya tahu tak ia juga sangat penting tak kira sama ada untuk lelaki atau perempuan.     Kepentingan Gla complex   Gla mengandungi omega 6 yang diperlukan oleh ovari dan sistem pembiakan wanita. Sebab itu juga masalah haid, kehamilan dan menopous memang digalakkan untuk mengambil GLA.     Fungsi gla complex secara keseluruhan     Gla complex membantu dalam keseimbangan hormon untuk melancarkan kitaran haid Gla complex membantu meningkatkan kesuburan dengan mewujudkan persekitaran rahim yang sihat dan optimum untuk persenyawaan dan membantu wanita dalam menghasilkan kualiti mukus serviks Gla complex melegakan simptom…

  • Masalah Tulang

    Ikhtiar Untuk Masalah Tulang Peha Patah

    Peha patah atau tulang patah memang badan kita akan recover sendiri tetapi ia mengambil masa.Selalunya jika di hospital doktor akan bekalkan ubat tahan sakit. Sekiranya ingin cari alternatif lain, anda boleh ikhtiar dengan mengambil supplement. Pengambilan supplement penting bagi membantu penyembuhan degan cepat.   Ikhtiar dengan vivix shaklee         Bagaimana vivix dapat membantu :   Vivix mengandungi ramuan yang tinggi antioksidan yang dapat membantu membaiki tubuh badan sehingga ke peringkat sel DNA. Jika DNA kita sihat, maka keseluruhan badan kita juga akan sihat, Tambahan pula badan kita sering terdedah dengan radikal bebas.   Vivix akan bertindak untuk menghalang daripada radikal bebas ini terus merosakkan lagi sel dalam…

  • Basic H

    Pembersih Serbaguna

    Pembersih Serbaguna Basic H   Hai semua, selamat petang.harini fira nak perkenalkan dekat awak awak semua dengan satu produk pembersih serbaguna. Apa yang penting  SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM. Haa macam yang kita tau kebanyakan bahan pencuci serbaguna dipasaran mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh menggangu keseimbangan hormon. Tetapi, tidak pada basic H   Basic H Organic Super cleaning concentrate       Pekatan pencuci super organic Basic H tidak mengandungi bahan bahan yang berbahaya. Kepekatannya yang tinggi ( 16 auns membuat sehingga 48 gelen pembersih berkuasa setelah dicampur dengan air)   Merupakan pembersih serbaguna dan berkuasa, menghilangkan kekotoran, gris, dan…

  • Berhenti Merokok

    Cara Mudah Nak Hilangkan Ketagih Rokok

    Ramai yang tahu bahayanya kesan merokok ni tetapi kenapa masih ramai yang tidak berhenti merokok? Seperti yang anda tahu, merokok ni once anda dah mula memang sangat susah nak berhenti kerana ramai yang mengadu susah nak berhenti merokok sebab sekali dah cuba akan membuatkan rasa ketagih. Bagaimana nak hilangkan ketagihan merokok ni?   Jika anda dah cuba ikhtiar untuk berhenti merokok dengan pelbagai cara tetapi, masih tak dapat nak meninggalkan tabiat merokok, anda boleh cuba ikhtiar dengan vivix shaklee       Bagaimana Vivix Boleh Hilangkan Ketagihan Merokok?   Vivix ini merupakan salah satu ikhtiar bagi perokok tegar untuk berhenti merokok. Tapi bagaimana Vivix yang mengandungi resveratrol 10 kali lebih…

  • Vitamin c shaklee

    Kebaikan dan Keistimewaan Vitamin C

    Kebaikan dan keistimewaan vitamin c shaklee yang anda perlu tahu.       Vitamin c shaklee adalah vitamin jenis larut air dan fungsi utama sebagai antioksidan. Ia juga sangat penting untuk kesihatan gigi dan tulang kita.   Vitamin c sangat penting kepada tubuh tetapi, badan kita tak dapat nak hasilkan vitamin c sendiri. Jadi, kita kena mengambilnya dari sumber makanan harian dan suplemen. keistimewaan vitamin c   Ada Bioflavonoids   Dalam Vitamin C Shaklee, ada 120mg Bioflavonoids. Fungsinya yang utama adalah membantu proses penyerapan vitamin C dengan lebih baik dan mengelakkan oksidasi vitamin C.         2. Sustained-released   Sistem pelepasan berperingkat . Melepaskan setiap 100 mg bagi…

  • Kanser kulit

    Bagaimana Mencegah Kanser Kulit

    Tidak ramai yang sedar tentang kepentingan untuk melindungi kulit daripada cahaya matahari (UV) untuk mencegah daripada kanser kulit. Walaupun kanser kulit lebih banyak dilaporkan dinegara Australia, kanser kulit juga boleh berlaku di Malaysia. Pertubuhan Kesihatan Sedunia melaporkan bahawa kes kanser kulit non-melanoma dan melanoma telah meningkat sejak beberapa dekad yang lalu. Pada masa ini, di antara 2-3 juta kes non melanoma dan 132,000 kes melanoma telah dilaporkan di seluruh dunia setiap tahun.   Lapisan ozon yang semakin menipis menyebabkan lebih banyak cahaya UV sampai ke permukaan bumi dan ini boleh meningkatkan risiko kanser kulit.   Walaupun kanser kulit lebih kerap berlaku pada individu yang berkulit cerah, ia juga boleh terjadi…