Aku Penghidap Sakit Kronik!

Aku Penghidap Sakit Kronik

Zaman sekarang ni ramai sangat kita tengok yang kerap  sakit kan . Kadangkala individu tu sendiri pun tak tau yang dia menghidap penyakit. Ada yang dah sampai tahap kronik  baru dapat tahu tentang penyakit yang dihadapi , apa apa pun bagaimanakah kita merawatnya agar tidak terus merebak dan menjadi semakin teruk.

Selalunya kebanyakkan penyakit kronik ni berpunca daripada kerosakan sel sel dalaman kita.Selain itu berpunca daripada radikal bebas. Kehadiran radikal bebas boleh mengancam kesihatan dan menjadi penyebab utama kepada pelbagai masalah kronik.

 

Apa Itu Radikal Bebas?

Radikal bebas adalah molekul yang kehilangan elektron, sehingga molekul tersebut menjadi tidak stabil dan sentiasa berusaha mengambil elektron dari molekul atau sel lain. Radikal bebas dapat dihasilkan dari hasil metabolisme tubuh dan faktor luaran seperti asap rokok, hasil penyinaran ultra ungu, zat kimia dalam makanan dan bahan pencemar lain. Penyakit yang disebabkan oleh radikal bebas bersifat kronik, iaitu diperlukan waktu bertahun-tahun untuk penyakit tersebut menjadi nyata. Contoh penyakit yang sering dihubungkan dengan radikal bebas adalah serangan jantung dan kanser.

Radikal bebas dikenal pasti berpunca daripada beberapa sumber, iaitu:

  • Makanan tidak sihat — Makanan berlemak dan bergoreng
  • Minuman beralkohol
  • Rokok — Sebatang rokok dikatakan membebaskan 3 trilion radikal bebas ke dalam sistem peredaran darah.
  • Tekanan — Semua bahan kimia dan sesetengah hormon endokrin menghasilkan radikal bebas.
  • Bahan kimia toksik (seperti racun serangga)
  • Sinaran ultra ungu
  • Pencemaran alam sekitar

Penghasilan radikal bebas berlaku sepanjang masa dan ia sukar dikawal. Bagi mengimbangi kemusnahan sel akibat serangan radikal bebas ini, ramai penyelidik, terutama dalam bidang kesihatan dan kecantikan, berlumba-lumba mencipta barangan mengandungi antioksidan.

Antioksidan adalah bahan yang dikenal pasti dapat menghapus atau melemahkan radikal bebas.

 

Apa Yang Menyebabkan Kanser?

  • Makanan
  • Tembakau
  • Alkohol
  • Radiasi
  • Sinaran cahaya matahari
  • Pekerjaan
  • Pengambilan ubat
  • Pencemaran air dan udara
  • Perokok yang tidak aktif

 

Antara punca lain penyakit kanser adalah seperti berikut :

  • Tembakau
  • Pemakanan dan Diet
  • Tabiat seksual
  • Pengambilan minuman beralkohol
  • Tabiat mengunyah sirih dan tembakau
  • Jangkitan Hepatitis B
  • Pendedahan di tempat Kerja

  Tanda – Tanda Kanser :

  • Mengalami batuk yang berterusan serta kahak berdarah.
  • Merasa sakit/ketidakselesaan di bahagian perut yang berterusan.
  • Mengalami pendarahan pada bahagian hidung dan pekak atau masalah pendegaran/berdengung.
  • Mempunyai suara yang serak atau garau lebih dari 2 minggu.
  • Mempunyai luka/benjol di dalam mulut yang berwarna merah atau putih.
  • Mengalami ketumbuhan atau benjolan di sekitar leher.
  • Mengalami perubahan dalam amalan membuang air besar.
  • Benjolan atau sebarang perubahan di bahagian payudara.

 Jenis – jenis Kanser

  • Kanser Serviks
  • Kanser Payudara
  • Kanser Tekak
  • Kanser Prostat
  • Kanser Otak
  • Kanser Ovari
  • Kanser Limpa
  • Kanser Perut
  • Kanser Paru-paru
  • Kanser Usus besar

                                                                                KANSER PAYUDARA

KANSER USUS BESAR

 

KANSER PROSTAT

 

KANSER MULUT

 

                                                                                            KANSER OTAK

 

KANSER SERVIKS

 

KANSER PERUT

 

KANSER PARU PARU

 

 

 

Rawatan Kanser

Kaedah yang digunakan untuk merawat kanser adalah melalui,

  • Pembedahan
  • Kemoterapi
  • Radioterapi

 

Rawatan Alternatif

Jadi bagaimanakah kita ingin merawat penyakit kronik ni dari terus merebak? Bolehkah merawat sesuatu penyakit tanpa makan ubat hospital?

Apa apa pun, amatlah digalakkan anda pergi membuat rawatan di hospital terlebih dahulu agar anda dapat mengenalpasti tahap penyakit anda. Selepas itu, barulah buat keputusan sama ada ingin mencuba alternatif lain atau tidak.
Selain dari ikhtiar dengan ubat hospital, kita juga boleh mencuba alternatif lain. Ramai pesakit kronik yang cuba ikhtiar dengan suplement. Persoalannya sekarang,suplemen apakah yang dapat membantu pesakit kronik merawat penyakit yang dihadapi?

Seperti yang kita semua tahu, suplemen bukahlah ubat tetapi hanyalah makanan tambahan yang membantu merawat sel sel dalaman kita.

Suplement  Yang Membantu Pesakit Kronik

 

Vivix Shaklee merupakan tonik kesihatan yang mampu membantu anda dalam masalah yang dihadapi pesakit kronik. Vivix bertindak melalui 4 cara.

Tindakannya adalah pada tahap sel, dengan membetulkan 4 mekanisma penuaan (melindungi dan memperbaiki DNA, Pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitokondria untuk meningkatkan tahap tenaga dan melambatkan pembentukan protein AGE.

 Bagaimana Vivix Shaklee Membantu?

Vivix shaklee ni  merupakan suplemen yang kaya dengan antioksidan. Selain itu,  vivix juga kaya dengan resveretrol dan polifenol yang bertindak memperbaiki DNA dalam tubuh badan. Vivix dapat membantu pembentukan semula sel-sel yang telah rosak.

Apabila sel – sel telah dibetulkan, sel sel itu akan mati dengan sendirinya dan sel kanser akan berkurangan dan seterusnya akan hilang buat selama- lamanya.

Haa macamtula vivix bertindak untuk mebantu pesakit kanser. Ianya merawat dari dalam 🙂

Testimoni Vivivx Shaklee

Disini ada beberapa testimoni pesakit kanser yang telah berjaya dengan vivix shaklee .

 

 

 

Alhamdulillah, berkat kesabaran, usaha dan doa, Vivix shaklee menjadi asbab pada penyembuhan. Semoga awak awak diluar sana yang tengah menderita sakit kanser dapat menguatkan semangat dan terus usaha mencari ubat untuk membantu.

 

ANDA BOLEH DAPATKAN VIVIX SHAKLEE MELALUI 2 CARA

 

  1. Klik gambar dibawah utuk terus membuat pembelian menggunakan debit atau kredit kad

2.  Atau anda boleh terus order melalui saya dengan cara whatsapp atau sms saya dinombor 017-503-9907

 

 

YOUR TRUSTED SELLER,

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge